Vota la CUP Esparreguera el 28 de maig. Som l'Alternativa necessària!

Consulta el nostre programa electoral amb més de 100 propostes que hem elaborat per millorar Esparreguera.

La CUP Esparreguera es presenta a les eleccions municipals del pròxim 28 de maig amb el convenciment que som la candidatura que Esparreguera necessita. D'aquí el nostre lema de campanya "Alternativa necessària" i que va acompanyat del "Gent que lluiti és el que cal" que fa referència a l'unic objectiu de les persones que conformen la candidatura que és treballar per millorar Esparreguera i de ser al costat dels veïns i veïnes. El programa electoral de la CUP Esparreguera s'ha estructurat en quatre eixos: Fem possible l'esperança, Prenen el control dels nostres drets, Estimar la terra és defensar-la i La seguretat de viure bé.

Fem possible l'esperança

En aquest eix hem aglutinat les nostres propostes al voltant de la participació de la ciutadania en la governança local i incidim, un cop més, en la limitació de dos mandats consecutius dels nostres càrrecs electes i també en establir una limitació de sous. Pel que fa a les retribucions dels càrrecs electes (regidors/es, alcalde/essa) s'estableix una forquilla màxima d'entre 28.500 i 30.000 € bruts anuals, depenent de la situació familiar de les regidores (fills a càrrecs, situació de dependència, ingressos de la unitat familiar, etc). Actualment, el sou de l'alcalde ha estat des de 2015 de 55.000 € bruts anuals i el dels regidors amb dedicació exclusiva de 44.500 €. Altres propostes en aquest àmbit serien els següents:

• Gestionar correctament els serveis mínims: enllumenat, recollida de residus, neteja viària, etc.
  • Obrir el Ple al veïnat i potenciar la participació amb organismes sectorials. Canviar la relació amb les entitats, promovent-ne l’autonomia.

Prenem el control dels nostres drets

L'eix es centra en el control exhaustiu i responsable de totes les empreses amb contractes i concessions administratives que ofereixen serveis públics al municipi. Cal fiscalitzar fins a l'últim euro que es paga a aquestes empreses que paguen tots els esparreguerins i les esparreguerines i garantir que és allò que s'havia establert per contracte. Altres propostes que fem:

• Crear una empresa pública que gestionin directament serveis municipals (p.e. la neteja viària o la Residència Municipal de Can Comelles).
  • Programa anual de manteniment de la via pública i d’equipaments, prioritzant els barris amb més deficiències.
  • Recuperació de l’antic espai de l’AAVV de La Font del Vidal.
  • Antiga caserna: lluitar perquè l’Agència Catalana de l’Habitatge i l’Incasol promocioni habitatge social i de lloguer accessible. L’espai pot conviure amb altres usos socials.
  • Continuïtat als Plans locals d’ocupació.
  • Impulsar campanyes de dinamització del comerç local. Promoure la creació d’una cooperativa de repartiment a domicili.

Estimar la terra és defensar-la

La proposta principal és culminar el POUM i aplicar-lo des d'una perspectiva de desenvolupament sostenible real i adaptat a les necessitats dels barris. Cal protegir i cuidar totes les zones verdes i donar-li valor ja que seran més necessàries que mai amb el canvi climàtic. Els carrers i places també han d'estar en condicions òptimes i cal implantar un nou model de mobilitat i potenciar el transport públic. Per això proposem el següent:

• Impuls de la Via Verda i protecció de la roureda.
  • Zona d’esbarjo amb activitats de baix impacte a l’àrea de l’Església Parroquial de Santa Maria del Puig.
  • Nou model de mobilitat urbana amb transport públic de qualitat per connectar els barris. Treballar perquè s’implementi un servei de bus llançadora que connecti amb la RENFE i FGC.
  • Remodelació i pacificació de les avingudes de Francesc Macià i Francesc Marimon.
  • Crear aparcaments perifèrics gratuïts.
  • Dissenyar itineraris adaptats al canvi climàtic i accessibles amb punts de descans.
  • Pla d’energia fotovoltaica municipal i creació de comunitats energètiques locals.
  • Pla de gestió forestal municipal que inclogui les franges perimetrals.
  • Prova pilot del model porta a porta i preparar nou model de gestió de residus.

La seguretat de viure bé

Cal tenir presents les necessitats de tots els esparreguerins i esparreguerines en totes i cadascuna de les etapes vitals, afrontant la complexitat social existent al municipi. Per viure bé, els esparreguerins i les esparreguerines necessitem tenir serveis públics de qualitat, uns serveis socials forts i activitats i equipaments adequats des de diferents punts de vista: culturals, esportius, educatius, formatius... Aquestes serien les nostres propostes principals:

• Tarifació social a les ordenances fiscals.
  • Creació de l’Oficina integral d’atenció i d’acció social per facilitar informació i tràmits.
  • Crear l’Oficina Local d’Habitatge.
  • Adquisició de pisos socials i creació d’una borsa de lloguer.
  • Instaurar una línia de subvencions per a la rehabilitació d’habitatges.
  • Crear una regidoria d’infància amb projectes de criança col·lectiva.
  • Casal de joves autogestionat a l’antiga Biblioteca.
  • Promoure activitats d’oci per adolescents.
  • Tenir un espai municipal per incloure activitats de gran format.
  • Millorar els serveis d’atenció domiciliària.
  • Reforçar el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) per lluitar contra les violències masclistes. Crear un Servei d’Atenció Integral (SAI) per al col·lectiu LGTBIQ+.
  • Continuar amb els projectes de millora de les instal·lacions esportives existents.
  • Cobertura de pistes esportives al camp de futbol,  Mas d’en Gall, Barri Font, etc.
  • Crear un equipament per acollir l’esport minoritari.
  • Promoció de la cultura popular catalana i del teatre esparreguerí com a eix.
  • Establir un servei d’assessorament integral i d’acompanyament a les entitats a l’hora d’organitzar activitats.
  • Creació de la Setmana de la llengua catalana.
  • Taula de salut per participar en la gestió de l’assistència primària.
  • Gestió dels animals perduts o abandonats i les colònies de gats a través de protectores.

Per fer arribar la informació més important, des de la CUP Esparreguera hem imprès un díptic amb les principals propostes i línies d'actuació i també el programa electoral de les eleccions del 28 de maig de 2023.

El 28 de maig és el moment: la CUP Esparreguera vol posar al centre les persones en qualsevol del seu cicle vital i necessitats, el comerç i les entitats per fer avançar la vila. Necessitem un equip de govern que posi en marxa un nou model de mobilitat valent i comenci a adaptar el municipi als efectes del canvi climàtic i treballi per implantar un model d'energia neta i aposti per les comunitats energètiques locals per guanyar sobirania. A més, des de la CUP som conscients de les mancances en serveis mínims que l'Ajuntament està obligat a oferir com l'enllumenat, la neteja, el manteniment de l'espai públic, la recollida d'escombraries, el servei de cementiri, etc. El nostre compromís és millorar les competències pròpies de l'Ajuntament, és a dir, allò que és responsabilitat única i exclusiva del govern local, tenint en compte que hi ha zones d'Esparreguera amb dèficits històrics que cal posar al dia.