Valoració de les converses per formar un govern de concentració

El dijous 26 de juny es va celebrar una nova trobada entre PSC, CUP, ICV i ERC per explorar totes les opcions possibles per a la formació d'un govern de concentració per Esparreguera. Durant la reunió, la CUP va tornar a repetir el que ja ha dit sempre: que la decisió per entrar o no al govern municipal dependrà dels eixos programàtics que es pactin i que això encara no s'ha enllestit. Des del PSC es va remarcar que el 2 de juliol es celebrarà el ple d'organització municipal i presentació del cartipàs i que, per tant, era necessari definir quins grups entraven o no al govern. Finalment, només ICV es sumarà d'entrada al govern municipal. La CUP (i també ERC) continuarà en les comissions sectorials on es treballa el Pla de Mandat amb els eixos programàtics.

El grup municipal de la CUP Esparreguera

Ho vam dir reiteradament durant la campanya electoral: programa, programa i programa! També quan van començar les converses després de les eleccions: l''Assemblea Local de la CUP Esparreguera valorarà la possibilitat d'entrar en un govern de coalició en funció del contingut amb què es doti el Pla de Mandat. Així es va manifestar un cop més el passat 9 de juny durant la primera trobada amb PSC, ICV i ERC on les quatre formacions van fer públic la voluntat de treballar i explorar totes les vies per formar un govern de concentració.

Durant aquella reunió, també es va establir que per poder debatre els eixos programàtics del possible Pla de Mandat, es crearien tres comissions sectorials (Servei a les persones, Urbanisme i Territori, Hisenda i Organització) i que es reunirien el 22 de juny de forma paral·lela. El 26 de juny es va marcar una altra trobada per parlar sobre l'Acord de Govern on s'hauria de debatre una proposta d'organigrama municipal que va plantejar el PSC a la resta de grups.

Després de les reunions sectorials del 22 de juny, l'Assemblea Local de la CUP es va reunir per fer una primera valoració per tal de poder abordar la reunió de dijous 26 de juny. De la primera trobada programàtica es van extreure bàsicament dues conclusions:

1. Poca concreció en determinats temes i poca voluntat de resoldre les discrepàncies entre els diferents grups. Entenem que aquestes diferències són normals i necessàries en aquests tipus de processos, però també entenem que és important que es resolguin i es pugui arribar a un consens entre les quatre formacions per tal que el resultat pugui aparèixer al Pla de Mandat.

2. A la reunió del dia 26 ens mantindríem a l'expectativa del disseny que ens plantegés el PSC ja que va ser qui va enviar el possible organigrama d'organització municipal. Aquest organigrama es va ensenyar a tota l'Assamblea local i es va valorar, fent algunes modificacions que es consideraven oportunes de cara a l'agilitat en la tasca municipal.

La trobada de dijous 26 de juny va servir per presentar l'organigrama del PSC, fer els comentaris pertinents així com manifestar en quina de les àrees manifestàvem interès cadascun dels grups municipals, de cara a poder entrar a govern a partir del 2 de juliol, data del ple d'organització municipal i presentació del cartipàs municipal.

Des de la CUP Esparreguera hem reiterat que no decidirem entrar o no a govern fins que no estiguin clars els eixos programàtics (també ho va fer ERC), i per tant, després de la trobada únicament ICV va decidir entrar a govern el proper 2 de juliol. La CUP Esparreguera continuarà participant en les comissions sectorials programàtiques i assistirà a les convocades el proper dilluns 29 de juny.

La CUP només entrarà a govern si hi ha suficient consens en allò què s'ha fer i com s'ha de fer per transformar Esparreguera