Somrieu perquè guanyarem!

Hem guanyat amb els números. 6722 persones mobilitzades el diumenge 9N, de les quals 5236 optàren pel Sí/Sí. Només cal mirar altres processos de participació oficials i vinculants per veure la magnitud de l’esdeveniment; l’estatut d’autonomia del 2006 fou aprovat per 5602 vots. Si mirem les últimes eleccions a la Generalitat, la suma de les forces netament independentistes (ERC, CUP i SI) sumaven 1921, éssent generosos i sumant-hi CiU la xifra arribava als 4652 vots. A les últimes eleccions europees amb tots els col·legis electorals oberts i totes les facilitas per fer campanya, la participació va ser de 7189 vots dels quals 3692 pertanyen a formacions sobiranistes (ERC, CiU i ICV-EUiA).

Guanyarem perquè el diumenge vam viure l’acte de desobediència enfront l’estat espanyol més potent en la història recent del país. 6722 esparreguerines vàrem sortir al carrer per rescatar la democràcia que ens han segrestat. El 9N, 6722 veïnes vam impugnar el règim del 78 al marge de que la opció que escollíssim fos Sí/Sí, Sí/No o No.  La desobediència mostrada el 9N és el reflex d’una Esparreguera sobirana que es troba en ple procés d’apoderament social, un apoderament que és el motor per poder decidir-ho tot; sigui la independència o la reconquesta dels drets socials que ens han pres. La CUP Esparreguera agraeix aquest èxit a tota la gent que va fer possible el 9N i molt especialment a les voluntàries i veïnes que estigueren tot el dia al peu del canó malgrat les amenaces de l’estat; de guàrdies civils, jutges o fatxes... Així com també als equips directius tant de l’IES El Cairat i l’IES el Castell que no sucumbiren a les intimidacions de la delegada del govern.

Guanyarem per l’empenta, sabem d’on partim, sabem que en aquest moment a Esparreguera hi ha, com a mínim, 5236 vots independentistes. Encara en fan falta més. Pensem que cal fer un pas més des de la lògica desobedient en que està evocat des del principi el procés d’autodeterminació. Pensem que cal convocar unes eleccions plebiscitàries que obrin la porta a la República Catalana. Per assolir aquest objectiu creiem que és necessari contraposar models socials; la diversitat ens fa més forts i és per això que cal bastir una candidatura independentista on s’hi apleguin totes les persones i forces de l’esquerra rupturista i així poder obrir un procés constituent que enderroqui aquest sistema corrupte basat en el canibalisme social.

CUP Esparreguera