Assemblea oberta sobre economia aquest dissabte 28 de febrer

L'Economia és política. Això ho sabem prou a la CUP. Al darrera dels ingressos i de les despeses, al darrere de la fredor dels números hi ha ideologia.  A l'hora de fer inversions, a l'hora de prioritzar determinades regidories, a l'hora de marcar els mateixos sous dels polítics. També hi ha ideologia en tot allò  que no es fa, en tot allò que s'obvia, en tot allò que s'elimina.

La darrera de les assemblees obertes de la CUP tractarà de com organitzar l'economia municipal i de com gestionar els recursos de què disposem. I perquè tractar l'economia al final? Perquè aquesta trobada ens portarà a la primera on vam debatre sobre regeneració democràtica i participació ciutadana. La raó és que l'economia necessita democratitzar-se per assolir una de les nostres fites: la democratització real de la política, amb la participació directa i constant de la ciutadania i dels barris. Creiem en el paper que tenim els ajuntaments per transformar l'actual societat, l'actual sistema econòmic on els beneficis estan per damunt  de les persones. I ho creiem encara que ho haguem de fer com les formiguetes, poc a poc.

Sota aquest paraigües ideològic es plantejarà l'assemblea oberta d'economia on posarem sobre la taula els pressupostos participatius, la tarifació social, la lluita contra l'atur (a través de plans d'ocupació, formació de qualitat als aturats i foment del cooperativisme) així com la promoció del comerç local o l'impuls de l'economicia social i solidària entre d'altres.

A més, l'assemblea ha de servir per manifestar el nostre rebuig a la política econòmica de l'actual equip de govern que durant els darrers quatre anys ha acumulat gairebé 10 milions d'euros de romanent i que, per tant, no ha estat prou hàbil per ajustar les diferents partides de les regidories fent accions que haguessin revertit directament en la ciutadania, sobretot en el gruix més castigat per la crisi.

Cridem a la participació i la implicació de totes perquè volem sortir de la crisi amb alternatives, amb la promoció d'una economia col·laborativa que passi per damunt de l'actual sistema depredador i perquè, la gestió municipal dels recursos propis hem de decidir entre totes com els invertim perquè com dèiem al principi... economia també és política.